Що повинен знати кожен музикант?

Музикантам після середини дев’ятнадцятого століття дуже пощастило! Адже у них є можливість ознайомитися з «Життєвими правилами для музикантів» німецького композитора Роберта Шумана.

музыкант - лучшая музыкальная школа Киева

Він зміг влучно і тонко передати те, чим варто керуватися протягом всього свого музичного життя і те, до чого кожен музикант рано чи пізно прийде сам. Виберемо з його висловлювань самі, на наш погляд, мають першочергове значення для початківців.

«Розвиток слуху – це найважливіше. Старайся з юних років розпізнавати тональності і окремі звуки. Дзвін, віконне скло, зозуля – прислухайся, які звуки вони видають ». Не випадково цей постулат виявився тут на першому місці. Адже музика – це найрізноманітніші звуки, знаючи можливості яких можна багато досягти. Саме для цих можливостей варто розвивати слух, в тому числі і внутрішній, щоб «… розуміти музику, читаючи її очима». Також Шуман підкреслює, що варто помічати звуки і характери різних інструментів і намагатися зберегти їх своєрідну звукову забарвлення в своєму слуху.

 музыкант - лучшая музыкальная школа Киева

Кожен музикант повинен дбати про якість занять. Адже одного розвиненого слуху мало для досягнення цілісної музичної картинки. «Тягнути і поспішати – однаково великі помилки», – другий постулат, який варто запам’ятати кожному з ранніх років. До цього правила варто додати наступне: «Старайся грати легкі п’єси добре і красиво; це краще, ніж посередньо грати важкі », – каже нам Роберт Шуман. Ще одним важливим правилом для музиканта, яке він повинен дотримуватися, є догляд за своїм музичним інструментом, який завжди повинен бути налаштований.

Музика, як і будь-яка інша наука, не обходиться без спеціальних слів, за допомогою яких музиканти один одного розуміють. У зв’язку з цим озвучимо третє правило з шумановских висловлювань: «Не бійся тих слів: теорія, генерал-бас, контрапункт і т.п .; вони зустрінуть тебе привітно, якщо ти зробиш так само ». Тому необхідно проявляти свою допитливість при зустрічі з кожним новим поняттям.

… Допитливість слід проявляти і по відношенню до інших музикантам. Хор і оркестр будуть постійними супутниками музичної діяльності. Варто враховувати досвід оточуючих, а також, при необхідності, ділитися своїм досвідом з іншими.

Розвиток слуху і якість занять під руку з вивченням такого незвичайного і по-своєму захоплюючого «музичної мови» – це те, що повинен знати кожен музикант. І разом з цим їх оточення (а це як батьки, так і педагоги) просто зобов’язані не відбивати охоту від занять, змушуючи учня сидіти за інструментом, поки що «не визубрити». «Краще відпочивати, ніж працювати без полювання і бадьорості», – це правило можна застосовувати і не тільки до музики.

Тетяна Соловйова